Οδηγός Φοιτητών

Ο παρών Οδηγός είναι συνοπτικός και αφορά σε βασικές πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζει ο/η πρωτοετής φοιτητής/τρια κατά την έναρξη των σπουδών του στο Τμήμα. Για πλήρη και αναλυτική ενημέρωση οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να μελετήσουν α) τον Οδηγό Σπουδών 2018-19 και β) τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας (ΕΚΛ) του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών και γ) να περιηγηθούν στην ιστοσελίδα του Τμήματος και να δ) παρακολουθήσουν τις ενημερώσεις της Εβδομάδας προσαρμογής.

Εβδομάδα προσαρμογής νέων φοιτητών/τριών

Το πρόγραμμα της εβδομάδας προσαρμογής έχει σκοπό την εξοικείωση των νέων φοιτητών/τριών με το πρόγραμμα σπουδών και τις διαδικασίες λειτουργίας του Τμήματος. Για το 2018-19 οι ενημερώσεις θα πραγματοποιηθούν 10-18 Οκτωβρίου 2018, σύμφωνα με το ανακοινωμένο πρόγραμμα.

Ακαδημαϊκές διαδικασίες

Πρόγραμμα Σπουδών 2018-2019:
Το πρόγραμμα σπουδών περιγράφεται αναλυτικά στον Οδηγό Σπουδών 2018-19. Το πρόγραμμα διδασκομένων μαθημάτων δεν είναι ακριβώς το ίδιο κάθε χρονιά. Η Συνέλευση του Τμήματος έχει τη δυνατότητα να κάνει τις αναγκαίες προσαρμογές ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή υλοποίηση του προγράμματος. Τυχόν αλλαγές-τροποποιήσεις κοινοποιούνται στους φοιτητές εγκαίρως με αναλυτική ανακοίνωση της γραμματείας.

Αναλυτικές πληροφορίες για την ύλη, τη διδασκαλία, τη βιβλιογραφία και τον τρόπο αξιολόγησης του κάθε μαθήματος περιλαμβάνονται στο «Περίγραμμα μαθήματος» (syllabus) που είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα στην πλατφόρμα eclass (https://eclass.uop.gr/) κάθε μαθήματος.

Έναρξη μαθημάτων 2018-2019:
Τα μαθήματα του χειμερινού εξαμήνου 2018-2019 ξεκινούν τη Δευτέρα, 8 Οκτωβρίου 2018. Το αναλυτικό πρόγραμμα, το πρόγραμμα τυχόν αναπληρώσεων στο τέλος του κάθε εξαμήνου και τα προγράμματα εξεταστικής αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Τμήματος, στη διεύθυνση http://pedis.uop.gr/?page_id=936. Οι έκτακτες αναβολές-αναπληρώσεις των διαλέξεων των μαθημάτων αναρτώνται στο eclass στο μάθημα «Ανακοινώσεις:: Προπτυχιακά».

Δηλώσεις μαθημάτων:
Οι δηλώσεις μαθημάτων είναι υποχρεωτικές σε κάθε εξάμηνο και γίνονται μόνο ηλεκτρονικά μέσω της υπηρεσίας StudentsWeb. Αν ένας φοιτητής δεν συμπεριλάβει στη δήλωσή του κάποιο μάθημα, τότε δεν μπορεί να πάρει τα αντίστοιχα συγγράμματα, δεν μπορεί να λάβει μέρος στις εξετάσεις του μαθήματος στο τρέχον εξάμηνο ούτε και στην επαναληπτική εξεταστική του Σεπτεμβρίου (η δήλωση των μαθημάτων προς εξέταση για την εξεταστική του Σεπτεμβρίου είναι αυτόματη και περιλαμβάνει όσα μαθήματα δεν έχουν προβιβάσιμο βαθμό από τις δηλώσεις χειμερινού και εαρινού εξαμήνου του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους). Στη δήλωση πρέπει να περιλαμβάνονται στο αντίστοιχο εξάμηνο και τυχόν οφειλόμενα μαθήματα προηγούμενων ετών, τα οποία μπορεί να είχαν δηλωθεί αλλά δεν έλαβαν προβιβάσιμο βαθμό. Η περίοδος δηλώσεων μαθημάτων ανακοινώνεται από τη Γραμματεία με την έναρξη κάθε ακαδημαϊκού εξαμήνου. Η διαδικασία εκπρόθεσμης δήλωσης περιγράφεται στον ΕΚΛ.

Δηλώσεις συγγραμμάτων:
Η επιλογή και διανομή των συγγραμμάτων σε όλα τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ της χώρας γίνεται μέσω της διαδικτυακής υπηρεσίας ΕΥΔΟΞΟΣ (www.eudoxus.gr). Οι προθεσμίες χρήσης του Ευδόξου σε κάθε εξάμηνο προσδιορίζονται με σχετική ανακοίνωση. Οι φοιτητές μπορούν να εισέρχονται κατ’ ευθείαν στην ιστοσελίδα www.eudoxus.gr, για να δηλώνουν και να παραλαμβάνουν συγγράμματα μόνο για τα μαθήματα εκείνα, τα οποία έχουν συμπεριλάβει κατά το αντίστοιχο εξάμηνο στη δήλωση μαθημάτων τους. Για τη δήλωση αυτή είναι απαραίτητη η χρήση των κωδικών πρόσβασης. Κατά την έναρξη κάθε ακαδημαϊκού εξαμήνου αναρτάται από τη γραμματεία σχετική ανακοίνωση για την ενημέρωση των φοιτητών.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι φοιτητές που έχουν υπερβεί τα ν+2 έτη σπουδών δεν δικαιούνται δωρεάν διδακτικά συγγράμματα.

Φοιτητική Μέριμνα -Διαδικασίες Εξυπηρέτησης Φοιτητών

Φοιτητική Μέριμνα:
Το Τμήμα Φοιτητικών Θεμάτων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου είναι αρμόδιο για θέματα φοιτητικής μέριμνας που απασχολούν τους φοιτητές. Στην ιστοσελίδα του τμήματος αναρτώνται πληροφορίες για θέματα σίτισης και στέγασης, για υποτροφίες-βραβεία, για το στεγαστικό επίδομα, για αθλητικές δραστηριότητες κ.ά.

Στοιχεία επικοινωνίας:
Δ/νση:   Διεύθυνση Ακαδημαϊκών και Φοιτητικών Θεμάτων Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Τμήμα Φοιτητικών Θεμάτων, Βασιλέως Κωνσταντίνου 21 & Τερζάκη, Ναύπλιο, 21100
Τηλ.        2752096125, 2752096126, 2752096130
Url:         http://foitmer.uop.gr/
E-mail:   foitmer@uop.gr

Γραμματεία:
Η γραμματεία του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου βρίσκεται στον 1ο όροφο του κτιρίου επί της οδού Αριστοτέλους 1 & Λ. Αθηνών και εξυπηρετεί τους φοιτητές από Τρίτη έως Παρασκευή τις ώρες 11:00 – 13:00, εκτός αν καθορίζεται διαφορετικά με ανακοίνωσή της για ορισμένες περιόδους. Για όλες τις συναλλαγές των φοιτητών με τη Γραμματεία του Τμήματος απαιτείται η επίδειξη της ακαδημαϊκής τους ταυτότητας.

Ενημέρωση:
Η ενημέρωση για  γενικά θέματα γίνεται μέσω του πίνακα ανακοινώσεων του Τμήματος και μέσω του δικτυακού τόπου του Τμήματος (http://pedis.uop.gr). Στην ιστοσελίδα υπάρχουν και ανανεώνονται όλες οι πληροφορίες που αφορούν τη ζωή του Τμήματος, από το Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο, τον Οδηγό Σπουδών, τα συνέδρια και τις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται, το διδακτικό προσωπικό κ.ά. Για θέματα που αφορούν μεμονωμένα μαθήματα (έκτακτες αναβολές-αναπληρώσεις διαλέξεων) η ενημέρωση γίνεται μέσω της πλατφόρμας eClass (http://eclass.uop.gr– Μάθημα: Ανακοινώσεις: Προπτυχιακά). Οι φοιτητές/τριες έχουν υποχρέωση να ελέγχουν τους πίνακες ανακοινώσεων, τον ιστότοπο του Τμήματος και το φοιτητικό τους e-mail καθημερινά, καθώς θεωρείται ότι έχουν ενημερωθεί από τη στιγμή που μια ανακοίνωση έχει αναρτηθεί  στο προβλεπόμενο μέσο ανακοίνωσης.

Έκδοση βεβαιώσεων – πιστοποιητικών:
Όλα τα έντυπα αιτήσεων διατίθενται σε έντυπη μορφή, σε ειδικές θέσεις έξω από τη γραμματεία και συμπληρωματικά αναρτώνται και στην ιστοσελίδα του τμήματος (http://pedis.uop.gr).  Οι φοιτητές συμπληρώνουν το κατάλληλο έντυπο αναλόγως του αιτήματος και το καταθέτουν στη Γραμματεία αποκλειστικά κατά τις ώρες εξυπηρέτησης φοιτητών. Οι αιτήσεις κατατίθενται από τους ίδιους τους φοιτητές ή από νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό τους.

Οι βεβαιώσεις και τα πιστοποιητικά που αιτούνται οι φοιτητές, παραλαμβάνονται από τους ίδιους με την επίδειξη της ακαδημαϊκής τους ταυτότητας ή από νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό τους σε τρεις (3) εργάσιμες ημέρες από την ημερομηνία κατάθεσης της σχετικής αίτησης. Οι αιτήσεις των φοιτητών μπορούν εναλλακτικά να κατατίθενται και μέσω της υπηρεσίας StudentWeb, όπως περιγράφεται στη συνέχεια ή μέσω των υπηρεσιών των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).

Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες

[Για την πρόσβαση στις παρακάτω ηλεκτρονικές υπηρεσίες οι φοιτητές χρησιμοποιούν τους κωδικούς πρόσβασης που έχουν παραλάβει από τη γραμματεία. Σε περίπτωση που οι κωδικοί πρόσβασης δεν είναι λειτουργικοί θα πρέπει να γίνεται επικοινωνία στο email pedislab@uop.gr ώστε να εξασφαλιστεί η κατοχή λειτουργικών κωδικών πρόσβασης.]

Λογαριασμός email:
Το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου παρέχει στους/στις φοιτητές/τριες λογαριασμό e-mail, αποκλειστικά μέσω του οποίου γίνεται και η επικοινωνία τους με τους διδάσκοντες, τη γραμματεία και όλες τις υπηρεσίες του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Η διαχείριση της αλληλογραφίας γίνεται μέσω της ιστοσελίδας https://webmail.uop.gr/ με τη χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης.

Υπηρεσία StudentWeb:
Οι φοιτητές του τμήματος ΠΕΔιΣ έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν την υπηρεσία StudentWeb, η οποία τους δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης μέσω του διαδικτύου σε διάφορες υπηρεσίες της Γραμματείας (π.χ. αιτήσεις για βεβαιώσεις, βαθμολογίες μαθημάτων, δηλώσεις μαθημάτων κλπ). Η πρόσβαση στην υπηρεσία γίνεται είτε από το σχετικό σύνδεσμο στην ιστοσελίδα του τμήματος (http://pedis.uop.gr), είτε απευθείας από τη διεύθυνση της υπηρεσίας, η οποία είναι : https://e-secretary.uop.gr/UNIStudent/

Πρόσβαση στο εργαστήριο Η/Υ:
Η πρόσβαση στους υπολογιστές του εργαστηρίου πληροφορικής πραγματοποιείται με τη χρήση των προσωπικών κωδικών.

Διαδικτυακή πλατφόρμα eclass:
Η πλατφόρμα UOP eClass (https://eclass.uop.gr/) αποτελεί ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Μαθημάτων. Χρησιμοποιείται από τους διδάσκοντες/διδάσκουσες για την ενίσχυση και υποβοήθηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μέσα σε ένα περιβάλλον αλληλεπίδρασης και συνεχούς επικοινωνίας διδασκόντων και φοιτητών. Μέσα από την πλατφόρμα οι φοιτητές έχουν πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό που αναρτούν οι διδάσκοντες, ανεξαρτήτως χώρου και χρόνου. Επιπλέον, η πλατφόρμα αξιοποιείται για την άμεση ενημέρωση των φοιτητών/τριών για θέματα που αφορούν μεμονωμένα μαθήματα (έκτακτες αναβολές-αναπληρώσεις διαλέξεων) μέσω του μαθήματος «Ανακοινώσεις: Προπτυχιακά», όπου συστήνεται στους φοιτητές να εγγραφούν άμεσα και να ελέγχουν καθημερινά.

Ακαδημαϊκή Ταυτότητα – «Πάσο»:
Η ακαδημαϊκή ταυτότητα πιστοποιεί την ακαδημαϊκή ιδιότητα κάθε φοιτητή/τριας. Περιέχει και το Δελτίο Φοιτητικού Εισιτηρίου ΠΑΣΟ») (για όσους/ες το δικαιούνται), το οποίο έχει καταργηθεί ως ξεχωριστό έντυπο. Για τη χορήγηση των νέων καρτών (Ακαδημαϊκή ταυτότητα με ενσωματωμένο «ΠΑΣΟ») μπορούν οι φοιτητές/τριες να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους στην διεύθυνση http://academicid.minedu.gov.gr. Ειδικά για τους πρωτοετείς φοιτητές, η αίτηση υποβάλλεται έπειτα από την ολοκλήρωση της εγγραφής τους και αφού παραλάβουν τους κωδικούς πρόσβασης για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Βιβλιοθήκη – Ηλεκτρονικές πηγές:
Οι φοιτητές/τριες έχουν πρόσβαση στο υλικό της Βιβλιοθήκης κατόπιν εγγραφής τους με την επίδειξη της ακαδημαϊκής ταυτότητας.  Χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς τους, οι φοιτητές έχουν πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Βιβλιοθήκης, όπως πηγές πληροφόρησης και αναζήτησης, βιβλιογραφικές βάσεις καθώς και ψηφιακές συλλογές ανοικτής πρόσβασης.