![pedis-logo](/sites/default/files/styles/large/public/images/2024-03/logo-pedis-el.png?itok=of4rr8XV)
Κατεύθυνσης
Κατεύθυνσης
ΠΛΥΜΑΚΗΣ ΙΩΣΗΦ
Σκοπός του μαθήματος είναι να εφοδιάσει τους φοιτητές με γνώσεις και δεξιότητες γύρω από την επίλυση προβλημάτων με τη χρήση γνωστών μεθόδων της διοικητικής επιστήμης και ταυτόχρονα να τους βοηθήσει να κατανοήσουν και να εξοικειωθούν με τις βασικές διεργασίες που λαμβάνουν χώρα κατά το σχεδιασμό των δημόσιων πολιτικών. Τόσο οι μέθοδοι επίλυσης προβλημάτων, όσο και οι διεργασίες σχεδιασμού πολιτικής αναδεικνύονται μέσα από μελέτες περίπτωσης σχεδιασμού δημοσίων πολιτικών που θα αναλαμβάνουν να οι συμμετέχοντες, και μέσω των οποίων αναδεικνύονται ζητήματα, όπως οι μετέχοντες (actors), η θεματολογία (Agendasetting), η ισχύς, οι ομάδες συμφερόντων, το ρυθμιστικό πλαίσιο, η κοινή γνώμη, κλπ. Έμφαση δίνεται στην εφαρμογή και την ανάδειξη θεωρίας όπως αυτή εκμαιεύεται από την πράξη.
Έχουν αποδεδειγμένη γνώση και κατανόηση θεμάτων σε κάποιο γνωστικό πεδίο, η οποία βασίζεται στη γενική δευτεροβάθμια εκπαίδευσή τους και, ενώ υποστηρίζεται από επιστημονικά εγχειρίδια προχωρημένου επιπέδου, περιλαμβάνει και απόψεις που προκύπτουν από σύγχρονες εξελίξεις στην αιχμή του γνωστικού τους πεδίου.
Είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τη γνώση και την κατανόηση που απέκτησαν με τρόπο που δείχνει επαγγελματική προσέγγιση της εργασίας ή του επαγγέλματός τους και διαθέτουν ικανότητες που κατά κανόνα αποδεικνύονται με την ανάπτυξη και υποστήριξη επιχειρημάτων και την επίλυση προβλημάτων στο πλαίσιο του γνωστικού τους πεδίου.
Έχουν την ικανότητα να συγκεντρώνουν και να ερμηνεύουν συναφή στοιχεία (κατά κανόνα εντός του γνωστικού τους πεδίου) για να διαμορφώνουν κρίσεις που περιλαμβάνουν προβληματισμό σε συναφή κοινωνικά, επιστημονικά ή ηθικά ζητήματα.
Είναι σε θέση να κοινοποιούν πληροφορίες, ιδέες, προβλήματα και λύσεις τόσο σε ειδικευμένο όσο και σε μη-εξειδικευμένο κοινό.
Έχουν αναπτύξει εκείνες τις δεξιότητες απόκτησης γνώσεων, που τους χρειάζονται για να συνεχίσουν σε περαιτέρω σπουδές με μεγάλο βαθμό αυτονομίας.
Έχουν τη γνώση του ευρύτερου περιβάλλοντος εφαρμογής της δημόσιας πολιτικής
Γνωρίζουν εις βάθος τα μοντέλα σχεδιασμού, εφαρμογής και αξιολόγησης των δημοσίων πολιτικών
Έχουν μία διεπιστημονική γνώση για την οργάνωση και λειτουργία και τις προκλήσεις εφαρμογής των δημοσίων πολιτικών
Αναπτύσσουν δεξιότητες για την ανάλυση και αξιολόγηση των σύγχρονων μοντέλων εφαρμογής των δημοσίων πολιτικών
Κατέχουν δεξιότητες ανάλυσης, αξιολόγησης και επίλυσης των προβλημάτων στη δημόσια πολιτικών
Διαθέτουν τις απαιτούμενες δεξιότητες για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή των σύγχρονων εργαλείων οργάνωσης και λειτουργίας της τοπικής αυτοδιοίκησης
Έχουν την ικανότητα να αναλύουν και να αξιολογούν κριτικά το σχεδιασμό, την εφαρμογή και τις επιπτώσεις των δημοσίων πολιτικών
Σκοπό του μαθήματος αποτελεί η αναλυτική παρουσίαση του ιδιαίτερου περιβάλλοντος σχεδιασμού και εφαρμογής των δημοσίων πολιτικών. Στο πλαίσιο αυτό αρχικά παρουσιάζεται στο μάθημα το θεωρητικό υπόβαθρο και η ιστορική εξέλιξη των δημοσίων πολιτικών. Στη συνέχεια του μαθήματος παρουσιάζονται και αναλύονται τα στάδια σχεδιασμού και ανάπτυξης των δημοσίων πολιτικών, τα βασικά μοντέλα εφαρμογής τους, τα εργαλεία παρέμβασης της δημόσιας πολιτικής, καθώς και οι διαδικασίες αξιολόγησης των επιπτώσεων των παρεμβάσεων των δημοσίων πολιτικών στην κοινωνία και την οικονομία.
.
Στο πλαίσιο αυτό, απώτερο σκοπό του μαθήματος αποτελεί οι φοιτητές να αναπτύξουν τις απαιτούμενες δεξιότητες για να είναι σε θέση : α) να κατανοήσουν βασικές έννοιες και αρχές της δημόσιας πολιτικής β) να αναγνωρίζουν και να αναλύουν το ευρύτερο πλαίσιο σχεδιασμού και εφαρμογής των δημοσίων πολιτικών γ) να κατανοούν και να αναγνωρίζουν τα κρίσιμα ζητήματα εφαρμογής, τις ανάγκες και τους στόχους των δημοσίων πολιτικών, δ) να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν παρεμβάσεις και προγράμματα δημόσιας πολιτικής ε) να παρακολουθούν και να αξιολογούν την εφαρμογή και τις επιπτώσεις των δημοσίων πολιτικών κατανοούν του ιδεοτυπικούς παράγοντες
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες.
Τίτλος ενότητας |
Βιβλιογραφία |
|
Λαδή, Σ. και Νταλάκου, Β. (2016). Ανάλυση Δημόσιας Πολιτικής. Εκδόσεις Παπαζήση. Muller, P., & Surel, Y. (2002). Η ανάλυση των πολιτικών του κράτους. Εκδόσεις Τυπωθήτω - Γιώργος Δαρδανός. Sabatier, Paul A. (1999), Theories of the Policy Process, Westview Press, Boulder |
|
Λαδή, Σ. και Νταλάκου, Β. (2016). Ανάλυση Δημόσιας Πολιτικής. Εκδόσεις Παπαζήση.
Muller, P., & Surel, Y. (2002). Η ανάλυση των πολιτικών του κράτους. Εκδόσεις Τυπωθήτω - Γιώργος Δαρδανός.
Sabatier, Paul A. (1999), Theories of the Policy Process, Westview Press, Boulder
|
|
Λαδή, Σ. και Νταλάκου, Β. (2016). Ανάλυση Δημόσιας Πολιτικής. Εκδόσεις Παπαζήση. Muller, P., & Surel, Y. (2002). Η ανάλυση των πολιτικών του κράτους. Εκδόσεις Τυπωθήτω - Γιώργος Δαρδανός. Sabatier, Paul A. (1999), Theories of the Policy Process, Westview Press, Boulder Parsons, Wayne, (2010),Public Policy: An Introduction to the Theory and Practice of Policy Analysis Hillman, A. L. (2013). Δημόσια Οικονομική και Δημόσια Πολιτική. Εκδόσεις Παπαζήση. |
|
Λαδή, Σ. και Νταλάκου, Β. (2016). Ανάλυση Δημόσιας Πολιτικής. Εκδόσεις Παπαζήση. Kingdon, John W. (1995), Agendas, Alternatives and Public Policies, Longman, New York,
|
|
Λαδή, Σ. και Νταλάκου, Β. (2016). Ανάλυση Δημόσιας Πολιτικής. Εκδόσεις Παπαζήση. Muller, P., & Surel, Y. (2002). Η ανάλυση των πολιτικών του κράτους. Εκδόσεις Τυπωθήτω - Γιώργος Δαρδανός. Sabatier, Paul A. (1999), Theories of the Policy Process, Westview Press, Boulder |
|
Hillman, A. L. (2013). Δημόσια Οικονομική και Δημόσια Πολιτική. Εκδόσεις Παπαζήση. |
|
Hillman, A. L. (2013). Δημόσια Οικονομική και Δημόσια Πολιτική. Εκδόσεις Παπαζήση. Λαδή, Σ. και Νταλάκου, Β. (2016). Ανάλυση Δημόσιας Πολιτικής. Εκδόσεις Παπαζήση. |
-ασκήσεις μελετών περίπτωσης |
Hillman, A. L. (2013). Δημόσια Οικονομική και Δημόσια Πολιτική. Εκδόσεις Παπαζήση. Λαδή, Σ. και Νταλάκου, Β. (2016). Ανάλυση Δημόσιας Πολιτικής. Εκδόσεις Παπαζήση. Kingdon, John W. (1995), Agendas, Alternatives and Public Policies, Longman, New York, Parsons, Wayne, (2010),Public Policy: An Introduction to the Theory and Practice of Policy Analysis Sabatier, Paul A. (1999), Theories of the Policy Process, Westview Press, Boulder |
|
Hillman, A. L. (2013). Δημόσια Οικονομική και Δημόσια Πολιτική. Εκδόσεις Παπαζήση. Λαδή, Σ. και Νταλάκου, Β. (2016). Ανάλυση Δημόσιας Πολιτικής. Εκδόσεις Παπαζήση. Kingdon, John W. (1995), Agendas, Alternatives and Public Policies, Longman, New York, Parsons, Wayne, (2010),Public Policy: An Introduction to the Theory and Practice of Policy Analysis Sabatier, Paul A. (1999), Theories of the Policy Process, Westview Press, Boulder |
Πρόοδος
|
Η πρόοδος θα έχει διάρκεια 30 λεπτά Λαδή, Σ. και Νταλάκου, Β. (2016). Ανάλυση Δημόσιας Πολιτικής. Εκδόσεις Παπαζήση. Parsons, Wayne, (2010),Public Policy: An Introduction to the Theory and Practice of Policy Analysis Sabatier, Paul A. (1999), Theories of the Policy Process, Westview Press, Boulder |
Καλές πρακτικές σχεδιασμού & εφαρμογής δημόσιων πολιτικών
|
|
|
Λαδή, Σ. και Νταλάκου, Β. (2016). Ανάλυση Δημόσιας Πολιτικής. Εκδόσεις Παπαζήση. Kingdon, John W. (1995), Agendas, Alternatives and Public Policies, Longman, New York, Parsons, Wayne, (2010),Public Policy: An Introduction to the Theory and Practice of Policy Analysis Sabatier, Paul A. (1999), Theories of the Policy Process, Westview Press, Boulder Muller, P., & Surel, Y. (2002). Η ανάλυση των πολιτικών του κράτους. Εκδόσεις Τυπωθήτω - Γιώργος Δαρδανός. |
-ασκήσεις μελετών περίπτωσης |
Λαδή, Σ. και Νταλάκου, Β. (2016). Ανάλυση Δημόσιας Πολιτικής. Εκδόσεις Παπαζήση. Kingdon, John W. (1995), Agendas, Alternatives and Public Policies, Longman, New York, Parsons, Wayne, (2010),Public Policy: An Introduction to the Theory and Practice of Policy Analysis Sabatier, Paul A. (1999), Theories of the Policy Process, Westview Press, Boulder Muller, P., & Surel, Y. (2002). Η ανάλυση των πολιτικών του
|
Πρόσωπο με πρόσωπο
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
13 Εβδ. x 3 ώρες = 39 ώρες
|
Πρόοδος |
4 Εβδ χ 3 ώρες χ 1,5 = 18 ώρες |
Τελικές εξετάσεις μαθήματος |
13 Εβδ x 3 ώρες x 1,5 = 58,5 ώρες
|
Σύνολο Μαθήματος |
115,5 ώρες |
Μέθοδος αξιολόγησης τελικών γραπτών εξετάσεων: ερωτήσεις ανάπτυξης, επίλυση προβλημάτων
Υποχρεωτικά εγχειρίδια
Πρόσθετη βιβλιογραφία
Επιστημονικά Περιοδικά (πρόσβαση μέσω Heal-link, ενδεικτικά):